SEPARA PENUH BULAN INI MALAM

Langit Saigon mendung.
Semendung hatiku.
Berbalam-balam.


kredit foto Maurina: Saigon Cloudy Sky

Lama. November berliku yang lalu. Aku ingat aku sudah bebas sepenuhnya. Tetapi seawal minggu lalu kemeruduman kesihatan diri agak menjengkelkan. Aku tidak syak apa-apa hinggalah aku mula tertanya-tanya. Takkan nexium 40 mg itu yang selalunya melegakan gastroesophageal reflux disease aku gagal melaksanakan tugasnya kali ini.

Nekad dalam deru angin, dentum guruh dan lebat hujan, aku memandu ke Taman Datuk Harun, PJ. Rawatan malam kelmarin dipenuhi dengan muntah. Lendir hitam yang cukup memeritkan dada membuak-buak muntah entah dari ceruk mana dalam badan ini. Terima kasih Suri. Kekasih yang sering menemani aku ketika susah dan senang.

Jom mandi ais!

Author: Rudy

Bluehikari lahir pada 1 November 2000. Medium penulisan diasaskan kepada pengalaman hidup Rudy Bluehikari bermula di Fukushima dan seterusnya di kampung halaman; Banting. Pada 2010, Rudy diarahkan bertugas di Jakarta, sebelum kembali semua ke tanahair 3 tahun kemudian. Seiring dengan usia, Rudy sudah kurang aktif di blog dan banyak menulis di ruang peribadinya di muka buku.

1 thought on “SEPARA PENUH BULAN INI MALAM

Comments are closed.